Üzlet

Digitális marketing tanácsok

A mai rohanó világunkban nagyon nehéz lépést tartani az online marketing területén úgy, hogy a potenciális vásárlókat is magunkhoz húzzuk, a figyelmüket megragadjuk. Digitális marketing fogásokkal hosszútávon abszolút sikereket érhetünk el, mérhetően, kimutathatóan. Akik azonnali változást és bevétel növekedést szeretnének látni, azoknak semmiképp sem ajánlott befektetni a digitális marketingbe, mivel egy jól felépített kampány szigorúan hosszútávon gyümölcsöző.

Marketing stratégia

A legfontosabb lépés, hogy meghatározzuk a stratégiánkat. A marketing piac annyira változatos és olyan gyorsan változik, hogy először mindenképp érdemes egy átfogó piackutatást végeznünk. Kik számítanak a mi konkurenciánknak, ott milyen marketing fogásokat alkalmazhatnak. Mekkora lehet a hirdetési költségkeretük, kiket céloznak meg a hirdetésekkel és milyen tartalmakkal.

Ezt követően meg kell határozunk, hogy kiket szeretnénk mi megcélozni a hirdetéseinkkel, kik lesznek a mi célközönségünk. Egy jól beállított hirdetéssel valóban csak olyan közönséget célzunk meg, akiket érdekelhet a mi szolgáltatásunk. Vélhetően egy 18-23 éves korosztályt nem fog érdekelni egy luxus szállodai hétvégi pihenés. De a fővárosban üzemelő gyorséttermünket sem szükséges 2-300km-re tőlünk hirdetni.

Mindezek után jöhet a kérdés: hol hirdessünk? Ha már létezik egy jól felépített Facebook oldalunk viszonylag nagyobb közönséggel, akkor mindenképp érdemes a Facebook hirdetésekre koncentrálni, a kampányokat ott kialakítani a rendelkezésre álló eszközök segítségével melyet a közösségi média megad. A mai világban egyre kevesebb olyan szolgáltatással találkozunk, aminek ne lenne Facebook oldala. A mai emberek többségének van fiókja az említett közösségi médiában és naponta több órát el is tölt ott.

A létrehozott hirdetésünket utána figyelemmel kell kísérni. Érdemes nézni, hogy mely napszakokban melyik kulcsszavainkra kattintanak a legtöbben. Pár hét után mindenképp érdemes finomhangolni a hirdetéseinket. Olyan hirdetést felesleges fenntartani, ami eleve kevés látogatót hoz, tehát alacsony a konverziója.

Érdemes tesztelni a hirdetési kampányt is. Válasszunk akár két kulcsszót, mindegyikkel célozzunk meg ugyanazt a közönséget, mindegyikre állítsunk be ugyanakkor költségkeretet és figyeljük meg, melyik a megtérülő.

Egy jól összerakott digitális marketing kampány tud annyi bevételt hozni egy vállalkozásnak, hogy a bevétel egy részét vissza lehet forgatni a hirdetésekbe. A cél persze az, hogy az idő előre haladtával minél többet tudjunk visszaforgatni a marketingre, minél “erőszakosabbak” legyenek a hirdetéseink és akár a “csapból is az follyon”.